tisdag 15 november 2011

NeverEndingCard

Här kommer några bilder på dop/födelsedagskortet jag gjorde till svågerns dotter. Jag visste att jag ville ha ett NeverEndingCard då jag ville ha flera sidor då hon både hade 1 årsdag och dopdag. Jag hittade ett bra klipp på nätet med en tydlig beskrivning. Själva grunden är inte alls komplicerad, det svåra var att hålla reda på alla fält och vilka sidor som syns från vilket håll när man sedan "klär" stommen med pappren och dekorationer. Detta är det första kortet jag gör med stämplade motiv som jag färglagt själv. Dessa stämplar och annat godis b la Promarkers köpte jag av en kollega till mig för ca 2 veckor sedan.
Framsidan
Som man öppnar som ett vanligt kort åt sidorna, men sedan vrider ett kvarts varv åt höger.
Uppslag 1
En liten dikt och gratulationer på dopdagen.
Nu öppnar man upp de två rosa fälten ( uppåt och nedåt) och vrider kortet ett  kvarts varv åt höger.
Uppslag 3
Då ser de ut så här!
obs! De understa och översta fältet är desamma som på övre bilden var  i mitten på sidorna.
Nu vänder man ytterligare ett kvarts varv och öppnar upp kortet i mitten.
Baksida
Som du sedan öppnar och vrider för att få framsidan uppåt igen.



Också vidare och vidare, det är lite lätt beroendeframkallande att vända och vrida och vända och vrida....


Och som vanligt ber jag om ursäkt för de dåliga bilderna. Nedan kommer ytterligare några bilder men flera vill lägga sig på sidan när jag försöker lägga in dem här och jag tänker att det inte är så kul att läsa en blogg på sidan..Vet inte om de är för stora för bloggen? Någon som vet varför och kan förklara för en nybörjare som mig??







Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar