torsdag 20 oktober 2011

Ljuslampett av betong

Hej! 

Här kommer några bilder på ett av rabarberbladen jag gjorde i våras. Det här bladet har vi använt som kastrullunderlägg på bordet i trädgården hela sommaren. Men för två veckor sedan tog jag äntligen tag i att  göra den klar. 

Jag hade gjort två hål nedtill och ett upptill genom att trycka igenom sugrör innan betongen stelnat. Genom hålen har jag stoppat in tjock ståltråd som jag sedan böjde till runt ljusglaset. Hade jag tänkt till hade jag gjort två hål även uppe, hade varit så mycket lättare att hänga upp den då. men nu gjorde jag bara ett, så där tog jag också ståltråd och virade runt en penna och sen tillbaka. Fäste ståltråden på baksidan och tänker försöka använda den som upphängning.




Nu ska den bara komma upp någonstans också!!! Blir väl till nästa sommar, hade tänkt att ha den ute.

Kramar

1 kommentar:

  1. Den ser supersnygg ut och inspirationen börjar spira för att ta fram betongen... Ska bara hitta tiden.
    Kram!

    SvaraRadera