tisdag 6 december 2011

Studiebesök i Kalmar

Förra veckan var jag till Kalmar under två dagar. Vi var 8 st från jobbet som åkte 4.15 ringde klockan Onsdag morgon och kl 5 var jag och hämtade upp mina kollegor. Vi åkte i två bilar till Arlanda. Min var den ena, men feg som jag är överlät jag körandet till en kollega. Själv kör jag helst bara från punkt A till B där jag hittar eller kört tidigare. 
Frukost på O`learys, Arlanda
Sedan klev vi på det "Stora Propellerplanet"!!!

Resan tog 55 min så vi fick hasta i oss frallan och kaffe/te fort innan det var dags att gå av. Men lock för öronen hann man få sig lite iallafall1 Vi hämtade ut de två hyrbilarna och åkte till Best Western Hotell. Där slängde vi bara av bagaget innan vi gick ut och gjorde "stan". Vi hann stanna till i några butiker bl a denna som jag önskade att jag kunde få ta med mig hem. TOPIARY


Sedan vart det Dagens lunch på hamnkrogen.
Salladsbuffe och soppa till förätt, kött el. fisk till varmrätt, äppelkaka med vaniljsås och kaffe=120:- (nästan gratis) Sedan lite mer shopping bl a på Tiger och New Yorker................

 Kl 17.00 var det dags för studiebesöket på Förskolan Trollet som har en underbar inspirerande och vacker miljö. Tyvärr var det alldeles för mörkt för att se så mycket av utemiljön.

Middag på Hotellet. Det var länge sedan jag skrattat så mycket : ) Alla var på sitt bästa/gladaste/tröttaste humör!

  Vi fick Kantarelltoast till förätt och kött/fisk till varmrätt och eftersom jag inte äter kött var valet inte så svårt. På menyn lät det inte så gott, men det var det absolut godaste jag ätit. Rödspätta fylld med räknågonting och palsternackspure´. Jag bytte ut såsen (blåmusselsås) mot aioli och laddade med laktostablett men inte hjälpte det. Två minuter efter sista tuggan hängde jag över toalettkanten! Hur kul är det då när man inte är hemma!!!!NOT Misstänker starkt att det var väldigt mycket Äkta smör i pureen....

 Tog mig tillbaks till bordet, hämtade mig en kopp te och försäkrade mig om i receptionen att jag kunde hämta påfyllning av te hela natten och sa godnatt för mig! Tur att man hade enkelrum!!!!


Torsdagens frukost avnjöts inne i konferensrummet då vi var var så sugna på att reflektera över det vi hade sett och upplevt på studiebesöket. Hur jag mådde, nja vakna till efter en dusch och pimplade te resten av dagen då jag inte riktigt vågade äta något. 
 Efter lunch var det dags att bege sig till Kalmar "airport" igen! Var hemma ca 20.00 torsdag kväll och var inte så missnöjd med att jag var tvungen att avlösa mannen som varit hemma och vabbat när jag var borta. Så på fredagen låg sjuklingarna både jag och bäste sonen ner bäddade i soffan!

Slutet gott allting gott!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar