söndag 8 april 2012

Vårtavla

Jag bläddrade genom en textilkatalog som kom i brevlådan för ett par veckor sedan. Där såg jag ett mönster som jag inspirerades av . Det blev en Canvastavla i stl 15*15
Jag har använt mig av mönstrat rivet papper, art medium, stämplar, stämpeldynor svart/guld, gesso, bubbelplast, och akrylfärg. Ringarna i guld har jag stämplat med hjälp av ett lock.
 Gjorde en artjournal sida först med en bit utriven ur tidningen för att spara som inpiration, men tyckte den var rolig att göra så redan nästa dag gjordes tavlan.



Har även påbörjat en större 30*30  av en gammal tavla jag hade hemma. Gick åt massor av gesso för att täcka den gamla bilden som var kraftigt grön. Även här limma jag fast bitar av rutmönstrat papper med hjälp av Art medium som grund. 

Det var allt för idag. Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar