söndag 29 januari 2012

Kritkul canvas

Förra söndagen roade jag mig med att göra canvastavlor av vaxkritor! 

 Hittade en mindre avlång canvas som passade bra. Sonen ville också hjälpa till :)


Målade först canvasen med svart akrylfärg och limmade sedan fast kritorna med limpistolen. Jag använde en embossingfön och det gick faktiskt fortare att smälta kritorna än jag trodde. De mörka färgerna kom inte fram som de hade gjort om man haft en vit bakgrund. Men jag gillade verkligen kontrasten med den svarta bakgrunden. Vart jättenöjd och kommer definitivt göra flera!!


Kramiz!

2 kommentarer:

  1. Wow! Så häftigt och så enkelt det ser ut! Blev en snygg effekt och jag blir genast inspirerad att göra något liknande till Mayas rum. I en liten målarhörna kanske...

    SvaraRadera
  2. Nej men vad häftigt! Vilken rolig idé! :D

    SvaraRadera